« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
EU Code Week u Osnovnoj školi "Matija Gubec" Cernik – Cijeli Cernik Kodira
Tijekom ovogodišnjeg EU Code Week-a, Osnovna škola "Matija Gubec" Cernik uključila je učenike od vrtićke dobi do osnovne škole te naše starije sugrađane u niz kreativnih aktivnosti vezanih uz kodiranje i digitalno razmišljanje. Pod nazivom Cijeli Cernik Kodira, događaj je osmišljen kako bi učenike upoznao s osnovama programiranja, digitalnom pismenošću i osnovama umjetne inteligencije. U nastavku donosimo kratki opis nekih provedenih aktivnosti.
Aktivnost: Moj humanoidni animirani robot (4. razred)
Ova aktivnost učenike je uvela u osnove programiranja, robotike i umjetne inteligencije. Učenici su istraživali što su roboti i kako se razlikuju od ljudi, potičući kritičko promišljanje o ulozi tehnologije. Zadatak je bio nacrtati robota s jedinstvenim funkcijama i animirati ga putem web-aplikacije. Ova je aktivnost poticala kreativnost i računalno razmišljanje kroz interaktivne i praktične zadatke.
Pogledajte neke od robota u pokretu:
Aktivnost: Primjena umjetne inteligencije – Chatbotovi (7. razred)
Sedmaši su se upoznali s programiranjem chatbotova kako bi razumjeli na koji način računala simuliraju razgovore koristeći osnovne algoritme i umjetnu inteligenciju. Upoznali su popularne chatbotove te izradili vlastite, s funkcijama za odgovaranje na često postavljana pitanja. Diskusije su uključivale teme privatnosti i etičkih aspekata korištenja chatbotova.
Aktivnost: Primjena umjetne inteligencije – Alati za prevođenje; Moj chatbot prevoditelj (7. razred)
U ovoj aktivnosti, učenici su koristili Pictoblox dodatke za prevođenje i dodatak za pretvaranje teksta u govor kako bi izradili alat za prevođenje. Programirali su aplikaciju koja prevodi i čita tekst, što im je omogućilo vježbanje jezičnih vještina dok su istraživali ulogu UI u jezičnim tehnologijama.
Pogledajte naše prevoditelje:
Aktivnost: Primjena umjetne inteligencije – Prepoznavanje lica (7. razred)
Ova je radionica učenike upoznala s tehnologijom prepoznavanja lica. Korištenjem Pictoblox-a, razvili su aplikaciju koja reagira na emocije detektirane na licima, što je pokrenulo raspravu o praktičnoj primjeni UI-e i pitanjima privatnosti.
Aktivnost: Programiranje Kliker igre (8. razred)
Osmaši su programirali Kliker igru u Scratchu u kojoj se prikupljaju bodovi koji se mogu koristiti za nadogradnje. Projekt je obuhvatio manipulaciju varijablama i uvjetne naredbe, kombinirajući matematičke vještine s kreativnošću u dizajnu vizualnih i zvučnih efekata.
Pogledajte igru učenice Lucije – Cvjetno polje - link
Aktivnost: Kodiranje logotipa s FMS Logo (5. razred)
Ova aktivnost uključivala je programiranje uz FMS Logo, gdje su učenici naučili kodirati oblike i uzorke. Koristeći naredbe za kontrolu "kornjače" na ekranu, istraživali su petlje, varijable i procedure, potičući logičko razmišljanje i kreativnost.
Aktivnost: Međunarodno natjecanje – Coding4Mandela (6.-8. razred)
Tri školska tima sudjelovala su u globalnom natjecanju Coding4Mandela, kodirajući bez računala s naglaskom na timski rad. Više o ovoj aktivnosti pročitajte OVDJE. Jedan od tri tima, LABGirls, osvojile su drugo mjesto na europskoj razini natjecanja.
Aktivnost: Kodiramo mi kao veliki (Dječji vrtić „Matija Gubec“ Cernik)
Najmlađi sudionici naših radionica bili su djeca iz vrtića "Matija Gubec" koji su se upoznali s osnovama programiranja bez korištenja računala. Kroz pripovijedanje i fizičke aktivnosti učili su o algoritamskom razmišljanju i sekvencama. Radionice za njih pripremile su naše učiteljice Klementina Đurić i Maja Marjanović.
Aktivnost: UI u trećoj životnoj dobi
Ova posebna radionica bila je namijenjena umirovljenicima u Cerniku, koji su kroz prezentacije i praktične vježbe upoznali korisne aplikacije umjetne inteligencije. Predavanje su pripremile učiteljice Marija Galić i Ivana Madžarević.
Aktivnosti bez korištenja tehnologije u nižim razredima osnovne škole
Dodatne aktivnosti organizirale su učiteljice Klementina, Maja, Ivana i Marija u kojima su kroz igru, crtanje, pripovijedanje, bojanje, plesanje uvodile učenike u osnovna načela kodiranja.
Jabuke nisu samo za kolače: Klementina Đurić
Jesen – Ježurka ježić i Dan jabuka: Ivana Madžarević
Legićima kodiraj, brojeve nauči i Jabuka je voće slatko, kodirati može svatko: Maja Marjanović
Ove aktivnosti tijekom EU Code Week-a u Osnovnoj školi "Matija Gubec" primjer su kako se koncepti kodiranja i umjetne inteligencije mogu prilagoditi različitim dobnim skupinama, od vrtićaraca do umirovljenika. Kroz digitalne i unplugged formate, učenici i članovi zajednice sudjelovali su u smislenim aktivnostima koje su potaknule računalno razmišljanje i kreativnost, podržavajući digitalnu transformaciju i pripremajući učenike za budućnost.
Za više informacija o događajima EU Code Week-a u Osnovnoj školi "Matija Gubec", posjetite web stranicu: https://bit.ly/eucodeweek2024.
Pripremila: učiteljica Kristina Slišurić
Institucije |
• MZOS |
• Carnet |
• Portal Škole |
• HSIN |
• AZOO |
• NCVVO |
• Office 365 |
Tražilice |
• Yahoo |
• AskForKids |
Priroda |
• PP Papuk |
• PP Kopački rit |
• NP Paklenica |
• NP Plitvička jezera |
• NP Risnjak |
• NP Brijuni |
• NP Mljet |
• NP Sjeverni Velebit |
• NP Krka |
• NP Kornati |
Časopisi |
• Enter |
• BUG |
• VIDI |
• Meridijani |
• PC CHIP |