« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Četvrto mjesto na Svjetskom natjecanju Coding4Mandela
Jučer je tim učenika iz naše Škole predstavljao Hrvatsku na Svjetskom natjecanju unplugged programiranja pod nazivom „Coding4Mandela“.
Na natjecanju je sudjelovalo 55 timova s članovima do 18 godina. Naš tim brojio je tri člana, odnosno troje učenika šestih razreda: Hrvoje Matošević, Marin Glavaš i Fran Luketić. Najviše timova bilo je iz Afrike, a dominirale su sljedeće zemlje: Južnoafrička Republika, Uganda, Malavi, Mozambik, Kenija, Zimbabve, Zambija i Gana. Europu su ove godine predstavljali timovi iz Irske, Finske, Njemačke, Velike Britanije, Albanije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Cipra, Estonije, Mađarske i Hrvatske. Zbog velike vremenske razlike timovi iz Sjeverne Amerike natjecanje su održali dan ranije.
Svjetsko prvenstvo „Coding4Mandela” globalno je natjecanje u kodiranju koje kombinira kodiranje bez korištenja računala s igrom i učenjem o problemima nestajanja životinjskih vrsta u Africi zbog krivolova. Za natjecanje smo se pripremali koristeći aplikaciju Rangers i Tanks. Riječ je o aplikacijama za kodiranje namijenjenima uvođenju učenika u programiranje već u ranoj dobi. Korištenjem spomenutih aplikacija na najobičnijem mobitelu, kodiranje postaje dostupno i u siromašnim sredinama.
Natjecanje je osmišljeno na instituciji „Nelson Mandela University” u Južnoj Africi, u čast Nelsonu Mandeli. Nelson Mandela, ikona 20. stoljeća, posvetio je svoj život borbi za pravdu, jednakost i ljudska prava. Natjecanje odaje počast njegovom trajnom duhu usmjeravajući vještine globalne zajednice programera prema stvaranju pozitivnih promjena i jednakosti pri učenju za sve. Mandelina vizija boljeg svijeta inspiracija je svima nama, a natjecanje nam je bila prilika da koristimo svoje znanje i talent kako bismo doprinijeli ciljevima koje je on zastupao. Osnovna nit vodilja natjecanja bio je timski rad i suradnja ili, kako je voditelj na početku rekao: „Team work is the name of the game.”
Na početku natjecanja predstavljeni su svi timovi, a kako je natjecanje svjetsko, komunicirali smo putem aplikacije Zoom. Naš je tim i zemlju hrabro predstavio Fran koji je u tri minute, dok su svi ostali slušali, spomenuo i Cernik, i Hrvatsku, i Plitvička jezera i Luku Modrića. Nakon što je završio s predstavljanjem, iz ostalih se dijelova svijeta moglo čuti: „Lukaaa Modrić!” Svi znaju gdje je Hrvatska!
Nakon predstavljanja timova započelo je natjecanje. Timovi su na raspolaganju imali 40 minuta, a riješiti je trebalo 11 razina potpuno novih problemskih zadataka. Timovi su zadatke dobili u aplikaciji Boats by Tangible, koja je razvijena upravo za ovo natjecanje, a rješavali su ih koristeći tokene iz igre Rangers, slažući na stolu svoja rješenja, fotografirajući ih i testirajući u aplikaciji. Naš je tim riješio svih 11 razina za manje od 10 minuta što nam je na kraju donijelo 4. mjesto u svijetu.
Ponosni smo i sretni što smo bili dio ovog događanja. Tijekom pripreme upoznali smo druge timove, stvorili nova prijateljstva i upoznali druge kulture, a sve to kroz igru i druženje. Može li biti bolje?
Voditeljica tima: Kristina Slišurić
Institucije |
• MZOS |
• Carnet |
• Portal Škole |
• HSIN |
• AZOO |
• NCVVO |
• Office 365 |
Tražilice |
• Yahoo |
• AskForKids |
Priroda |
• PP Papuk |
• PP Kopački rit |
• NP Paklenica |
• NP Plitvička jezera |
• NP Risnjak |
• NP Brijuni |
• NP Mljet |
• NP Sjeverni Velebit |
• NP Krka |
• NP Kornati |
Časopisi |
• Enter |
• BUG |
• VIDI |
• Meridijani |
• PC CHIP |