Datum objave: 13. studenoga 2025.
Kategorija: Naslovnica | Vijesti

Cijeli Cernik kodira 2025. – slavimo Europski tjedan kodiranja

Osnovna škola Matija Gubec Cernik već drugu godinu zaredom provodi školski projekt „Cijeli Cernik kodira“, kojim aktivno obilježava Europski tjedan kodiranja (Code Week). Cilj projekta je potaknuti učenike, učitelje, roditelje i lokalnu zajednicu na razvoj digitalnih vještina, logičkog i računalnog razmišljanja kroz niz kreativnih i praktičnih aktivnosti.

U nastavku navodimo neke od aktivnosti koje smo proveli u proteklih mjesec dana.

Obiteljski Dabar izazov

U ovoj radionici učenici su zajedno sa svojim obiteljima sudjelovali u obiteljskom escape roomu, rješavajući zabavne i logičke izazove koji su uključivali računalno razmišljanje, logičko zaključivanje i promišljeno pretraživanje interneta. Aktivnost je poticala timski rad, međugeneracijsku suradnju i razvoj digitalne pismenosti, a vodile su je pedagoginja Tajana i učiteljica informatike Kristina. U školi smo se okupili navečer 30. listopada i proveli večer u lijepom obiteljskom druženju.
Više informacija i fotografije možete pogledati u napisanom članku. (https://ucitelji.hr/obiteljski-dabar-izazov-u-osnovnoj-skoli-matija-gubec-cernik/)

Tangible World Cup

Čak 4 tima predstavljalo je našu školu na svjetskom Tangible Global Coding World Cupu, gdje su pomoću fizičkog kodiranja slaganjem naredbi u obliku puzzli rješavali zadatke, upravljali likovima u igri i programirali njihovo kretanje. Aktivnost je potaknula suradničko učenje, kreativnost i međunarodno povezivanje kroz kodiranje.
Više informacija i fotografije pogledajte u napisanom članku. (https://os-mgubec-cernik.skole.hr/sudjelovali-smo-na-svjetkom-natjecanju-tangible-global-coding-world-cupu/)

Ja kriptograf

Učenici 4. razreda otkrivali su svijet kriptografije kroz zabavne zadatke šifriranja i dešifriranja poruka. Učili su o važnosti sigurnosti informacija i načinu na koji se tajne poruke mogu zaštititi pomoću jednostavnih šifri i logičkog razmišljanja. Pomoću izrađenih Cezarovih šifri pisali su tajne poruke i dešifrirali ih, a osim nje upoznali su i Morseovu abecedu i PigPen šifru.

Svoje su znanje na kraju testirali kroz interaktivne igre:

Moj robot pleše

U ovoj radionici učenici su nacrtali svog robota na računalu, a nakon toga ga animirali i pokrenuli različitim pokretima. Učenici su učili kako se može napraviti jednostavni animirani crtež. Evo i nekih radova:

Uvod u umjetnu inteligenciju kroz AI Quest

Sedmaši su se upoznali s osnovama umjetne inteligencije kroz igru i interaktivne zadatke. Istraživali su kako UI funkcionira, što je strojno učenje i kako UI uči, koje su prednosti UI i rizici te kako odgovorno koristiti tehnologiju u svakodnevnom životu. Nakon proučavanja edukativne igre napisali su priručnik o igri.

Kodiram naslovnicu knjige

Petaši su spojili dizajn i programiranje stvarajući interaktivne naslovnice knjiga pomoću blokovskog programiranja. Likovi i tekstovi na naslovnici „oživjeli“ su dodavanjem događaja poput kretanja, govora, pojavljivanja i zvuka, što je potaknulo njihovu kreativnost i digitalnu pismenost.

Primjeri radova:

Programiram plesnu zabavu

Učenici 4. razreda programirali su vlastitu plesnu zabavu koristeći jednostavne naredbe i petlje za kretanje likova, sinkronizaciju i glazbu. Kroz igru su naučili osnovne koncepte kodiranja i logičkog planiranja. Kombinirali su naredbe kretanja i ritam, stvarajući jedinstvenu plesnu koreografiju. Aktivnost je potaknula učenike na izražavanje kroz pokret i kodiranje.


Evo i nekih radova:

Programiram s Dabrom

Najmlađi učenici su se okušali u edukativnoj igri Beaver Achiever, gdje su uz simpatičnog dabra rješavali zadatke koji zahtijevaju precizno planiranje, ponavljanje i logičko razmišljanje – prave osnove programiranja.

Tap tap šljap šljap – stiže jesen

Djeca iz dječjeg vrtića sudjelovala su u jesenskoj radionici koja je kombinirala pokret, ritam i digitalne elemente. Kroz igru su učila prepoznavati uzorke i slijed radnji, čime su razvijala početne oblike računalnog razmišljanja. Radionicu su vodile učiteljice Klementina i Ivana. Više o ovoj aktivnosti pročitajte ovdje – https://os-mgubec-cernik.skole.hr/radionica-kodiranja-u-vrticu/

Kodiranje za sve: Razmišljam izvan okvira

U sklopu projekta održana je i radionica za učitelje pod nazivom Kodiranje za sve: Razmišljam izvan okvira. Učitelji su u timovima rješavali raznovrsne zadatke logičkog zaključivanja, računalnog razmišljanja i kriptografije – od Cezarove šifre, PigPen pisma i Morseove abecede do Polybiusova kvadrata. Radionica je bila izvrsna prilika za zajedničko učenje, razmjenu ideja i dobru zabavu, a istodobno je poslužila kao pravi team building koji je dodatno povezao naš nastavni tim. Cilj je potaknuti učitelje da kodiranje promatraju kao način razmišljanja koji se može primijeniti u svim predmetima.

Aktivnosti učiteljica razredne nastave

Učiteljice razredne nastave također su provele niz tematskih radionica koje su kodiranje učinile dijelom svakodnevne nastave:

Robot Robi traži kruh i Robot Robi traži jabuku – učenici područne škole Opatovac s učiteljicom Ivanom pomagali su robotu pronaći hranu slijedeći zadane upute i smjerove.

Jesensko kodiranje – učenici 2. razreda i učiteljica Marija su kroz jesenske motive vježbali prepoznavanje uzoraka i stvaranje algoritama.

Jesenska gozba i Regoč u 4.a – učenici 4. a razreda i učiteljica Klementina su kroz likove i priče učenici programirali likove, izrađivali animacije i učili kako se priča može pretočiti u kod.

Aktivnosti koje slijede

U nastavku obilježavanja Europskog tjedna kodiranja slijedi nam još radionia:

  • Za umirovljenike – Pametni razgovori – ChatGPT u vašem životu
    Radionica namijenjena umirovljenicima lokalne zajednice kroz koju će sudionici naučiti kako koristiti ChatGPT i slične alate umjetne inteligencije u svakodnevnim aktivnostima, komunikaciji i učenju.

Zaključak

Projekt „Cijeli Cernik kodira“ pokazuje da kodiranje povezuje sve generacije – od najmlađih do najiskusnijih. Kroz zajedničko učenje, igru i suradnju, učenici, učitelji, roditelji i mještani Cernika pokazali su da kodiranje potiče kreativnost, suradnju i logičko razmišljanje, a najvažnije – donosi puno zabave!

Cijeli Cernik zaista – kodira.

Koordinator ovog školskog projekta je učiteljica informatike Kristina Slišurić, a uz nju radionice su provodile i učiteljice razredne nastave Klementina Đurić, Ivana Madžarević i Marija Galić te pedagoginja škole Tajana Luketić.

Pročitajte još

Skip to content