2015-11-09 12:24:00

Posjet Vukovaru, 8. razredi

U četvrtak 22.10.2015. godine, 8. razredi naše škole krenuli su na dvodnevnu terensku nastavu u Vukovar kako bi se što bolje i kvalitetnije obradilo gradivo iz povijesti vezano za Domovinski rat.

1. dan (22.10.2015.): Nakon velikog iščekivanja i uzbuđenja krenuli smo u 6 sati ispred škole. Isprva je u autobusu bila tišina, no kada smo se približavali i kada smo ušli u Vukovar svi smo osjećali nekakvu vrstu uzbuđenja. Putujući kroz Vukovar, do bivše vojarne 204. brigade, svi smo iz autobusa razgledavali stanje Vukovara. Mnogi su od nas mislili da je u njemu još mnogo razrušenih kuća, ali nije tako. Vukovar je jedan predivan obnovljeni grad s bolnom poviješću. Oko 9 sati stigli smo do bivše vojarne 204. brigade gdje smo imali kratak odmor od puta. Prolazeći kroz centar grada do rodne kuće nobelovca Lavoslava Ružičke svi smo pomno razgledavali. Centar je zaista predivno uređen. U kući Lavoslava Ružičke održana su nam dva predavanja. Prvo predavanje bilo je na temu „Domovinski rat“ gdje smo saznali prave razloge početka rata. Na drugom predavanju „Bitka za Vukovar“, koje nam je održao pukovnik Pero Mihaljević, doznali smo kako su se i na koji način hrvatski branitelji borili za svoju domovinu. Poslije ta dva predavanja išli smo na ručak gdje smo se malo odmorili. Potom smo išli u Memorijalni centar Bolnice gdje smo vidjeli uvjete bolničkog života za vrijeme rata. Nakon obilaska bolnice, išli smo u gradski muzej, dvorac Eltz gdje smo vidjeli izložene stvari točno onakve kakvima su nađene poslije Domovinskog rata. Nakon što smo prošetali centrom, održano nam je predavanje „Škola mira“ koje je predavao Zlatko Garović. Nakon predavanja uputili smo se u hostel, gdje smo nakon smještaja u sobe odgledali kratak dokumentarni film o Ovčari. Zatim je uslijedio obilazak muzeja Vučedolske kulture. Tamo smo mogli vidjeti kako su naši preci iz Vučedola prije živjeli. Poslije večere vratili smo se u hostel, spremili se i krenuli u noćni izlazak. U hostel smo se vratili oko 22 sata i pošli se odmoriti.

2. dan (23.10.2015.): Ujutro u 7:30 uslijedilo je odjavljivanje iz hostela i odlazak na doručak. Poslije doručka uputili smo se prema Memorijalnom groblju, gdje smo saznali nešto o masovnoj grobnici. U Spomendomu Domovinskog rata mogli smo vidjeti imena nestalih osoba u Domovinskom ratu i neke stvari koje su vojnici koristili. Uslijedio je odlazak na Ovčaru gdje smo se svi zajedno pomolili za sve poginule, nestale i ranjene u Domovinskom ratu. Zatim smo obišli Spomendom Hrvatskih branitelja. Nekako najzanimljivije, barem za većinu dečkiju, bio je obilazak bivše vojarne 204. brigade. Tamo smo mogli vidjeti tenkove, prijevozna sredstva, mine, oružja i bombe koje su se koristile u Domovinskom ratu. Mogli smo vidjeti i jedan primjer logora gdje su se mučili hrvatski vojnici i civili 9 mjeseci. Nakon svih ovih obilazaka išli smo na ručak, a poslije ručka održan je kviz u kojem su se za našu školu natjecali Petra Sokić i Patrik Jelančić i osvojili 2.mjesto. Poslije kviza uputili smo se prema Cerniku. U autobusu su neki učenici, zbog umora i iscrpljenosti, ali i od uzbuđenja, odspavali. Oko 17:45 stigli smo u Cernik gdje smo još malo prokomentirali kako nam je bilo u Vukovaru.

Par dana nakon posjete Vukovaru još uvijek pričamo svoje doživljaje iz Vukovara. Nama je bilo odlično, a nadamo se da će iduće godine, idućim 8. razredima biti još bolje.

Fotografije možete pogledati u našoj Foto-galeriji ili na OVOJ POVEZNICI.