2013-04-17 11:37:53 Knjižnica – korištenje enciklopedije Učenici trećih razreda uz Svjetski dan voda s našom knjižničarkom Kristinom Dujmović učili su o enciklopedijama. Što su sve pritom naučili pogledajte u nastavku. Cilj sata: Upoznati učenike s enciklopedijom kao izvorom učenja i znanja, razvijati sposobnost samostalnog traženja i pronalaženja informacija te pripremati učenike za cjeloživotno obrazovanje. Učenici će: se upoznati s raznovrsnim izvorima informacija i njihovom ulogom u proširivanju znanja pronaći traženu obavijest u dječjoj enciklopediji služeći se kazalom i abecednim redom prepoznati najpoznatije biljke i životinje voda tekućica i voda stajaćica te Jadranskog moraAktivnosti: Propitivanje sadržaja o vodama tekućicama i stajaćicama te moru koje su učenici na prethodnim satovima Prirode i društva usvojili. Usmjeravanje na druge izvore informacija, tj. dječju enciklopediju. Najava teme – korištenje enciklopedije u powerpoint prezentaciji. Učenici pišu naslov u svoju bilježnicu: "Enciklopedija" Knjižničarka objašnjava da enciklopedije spadaju u priručnike (referentnu zbirku). Objasniti što su priručnici, vrijednost priručnika, u svakoj školskoj knjižnici jer su pomoć učenicima u učenju i istraživanju. Objasniti što je enciklopedija – cjelokupno ljudsko znanje. Pokazati kako se služiti enciklopedijom uz pomoć sadržaja, kazala i abecednog reda. Učenicima daje zadatke pomoću kojih provjeravaju znanje abecede. Učenici trebaju poredati pojmove abecednim redom. Knjižničarka navodi, uz pokazivanje, da postoje različite vrste enciklopedija: opća, specijalizirana, dječja. Enciklopedije na različitim medijima, a danas i online enciklopedije. Naglasiti nepouzdanost wikipedije i usmjeriti učenike na korištenje Proleksis enciklopedije. Pokazati kako se koristi. Pri kraju prezentacije, u sažetku, istaknuti su najvažniji pojmovi koje učenici pišu u svoje bilježnice. Učiteljica najavljuje da će učenici danas biti istraživači koji će istraživati o biljnom i životinjskom svijetu voda tekućica, voda stajaćica i mora. Podjela učenika u skupine. Učiteljica daje skupinama radne listiće sa zadacima i detaljnijim opisom zadatka te daje i usmene upute za rad. Učenici ovisno o dobivenoj temi rade u skupinama. Trebaju napraviti: detaljno proučiti zadatak podijeliti zadatke među članovima skupine uz pomoć kazala i sadržaja potražiti u enciklopedijama odgovore na pitanja objediniti odgovore svih članova skupine u oblik teksta Učiteljica obilazi učenike, prati njihov rad i savjetima pomaže po potrebi. Nakon što sve skupine završe zadatak pozovu učiteljicu koja im pregleda rad. Skupine predstavljaju rezultate svog istraživanja ostatku razreda. Komentar i pohvale za rad.
|
Osnovna škola "Matija Gubec" Cernik |