2013-04-03 10:48:27

Hrvatski jezik

Kuda je nestala mala voćka poslije kiše istražili su učenici petih razreda na satu Hrvatskog jezika s učiteljicom Monikom Kovarbašić.

 

Zadaci: Spoznavanje vrijednosti prirode, njezinih ljepota i sklada koji čovjeku nudi osjećaj spokoja i zadovoljstva; osposobljavanje za izražavanje.doživljavanje, senzibiliziranje za estetsku stvarnost, razvijanje pjesničkog sluha.

Aktivnosti:

čitanje/krasnoslov unaprijed pripremljenih pjesama s motivima kiše, vode, kapljice i prisjećanje na pjesnike kojima su ti motivi bili poticaj za pisanje umjetničkih djela izrada plakata na kojem je voćka u punom cvatu razgovor o ljepoti voćke, učenici je opisuju i uočavaju sve njezine estetske vrijednosti posebna se pozornost posvećuje motivu kapljice na grančici učenici podijeljeni u skupine dobivaju Cesarićevu pjesmu "Voćka poslije kiše" kao literarni predložak za daljnji rad izrađuju zamišljenu voćku poslije kiše za plakat pored voćke, stilski analiziraju pjesmu po zadanim komponentama - vrsta pjesme, tema, motivi, uspoređuju 1. i 2. strofu i objašnjavaju njihov odnos, određuju vrstu stiha, strofe te obraćaju pozornost na preneseno značenje pjesme svaka skupina dobiva drugačiji tekst o kiši u narodnim vjerovanjima te čita i sažima mit koji će poslije prezentirati razredu učenici u skupinama stvaraju neobične "kišne" riječi uz otkrivanje njihova značenja (pr. kišomlat - predmet koji tjera kišu, kišoljub, kišojed, kišomlaz..) sve aktivnosti učenici sažimaju na plakat uz pisanje važnih eko-poruka plakatu daju naslov - Gdje je nestala mala voćka poslije kiše?, Kako da naš planet ponovo zablisa kao mala voćka poslije kiše?) grupe predstavljaju svoje plakate ponavljanje bitnih eko-poruka do kojih su skupine došle istražujući tekstove o vodi


Osnovna škola "Matija Gubec" Cernik