preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kada zvono zvoni?

1. sat: 8:00 - 8:45
2. sat: 8:50 - 9:35
veliki odmor
3. sat: 9:55 - 10:40
4. sat: 10:45 - 11:25
5. sat: 11:30 - 12:15
6. sat: 12:20 - 13:05

 

KALENDAR
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Svjetski dan voda

Održiva energija

ČUVAJMO ŠUME

NAGRADE

Vijesti

Znanstveno istraživanje o ekološkoj svijesti naših učenika

Sadašnja ravnateljica naše škole, učiteljica Reza Benković, tijekom svibnja je provela zanimljivo istraživanje o ekološkim navikama i poznavanju ekoloških pojmova učenika trećih, četvrtih i petih razreda naše škole. Istraživanje je provedeno u okviru pisanja znanstvenog rada, a mi donosimo zanimljive dijelove istog.

Učiteljica je osmislila i provela anketu među učenicima te detaljno obradila sve rezultate. U anketi je bilo 20 pitanja, a mi smo izdvojli nekoliko njih kao i rezultate istraživanja.

Pogledajte.


Predmet istraživanja

Cilj istraživanja

Zadaci istraživanja

Hipoteza istraživanja

Metode i tehnike istraživanja

Vrijeme istraživanja

Analiza odabranih pitanja

Zaključak

Anketa (.pdf)

Predmet istraživanja bilo je mjerenje razine ekološke svijesti kod učenika; utvrđivanje učestalosti primjenjivanja ili kršenja osnovnih ekoloških pravila u školi i obitelji; provjeravanje temeljnih znanja o energetskoj učinkovitosti, obnovljivim izvorima energije i  razvrstavanju otpada, zaštiti okoliša od nerazgradivih materijala, a s ciljem da se razina ekološke svijesti podigne na viši stupanj, kako bismo svi skupa doprinijeli što zdravijem i ljepšem okruženju u kojemu živimo.

Cilj istraživanja je ukazati na značaj koji ekološka svijest, kao dio društvene svijesti, ima u uspostavljanju ravnoteže čovjeka i njegova okoliša, kako bismo svi skupa ostvarili svoje pravo na život u zdravom okolišu.

Zadaci istraživanja postavljeni su na temelju predmeta i cilja istraživanja.

  1. Provjeriti, utvrditi i prikazati kako su  učenici zadovoljni urednošću i ljepotom unutarnjeg i vanjskog prostora naše škole i svoga sela ili ulice
  2. Provjeriti, utvrditi i prikazati kako učenici ocjenjuju svoj doprinos urednosti, ljepoti i zaštiti  životnog prostora te njihov angažman u provedenim ekološkim akcijama
  3. Ispitati, utvrditi i prikazati učestalost učeničkog angažmana u sadnji ili njezi cvijeća i ostalih biljaka, bilo u školi ili obiteljskom domu
  4. Ispitati, utvrditi i prikazati kako se učenici ponašaju u prirodi
  5. Ispitati, utvrditi i prikazati učeničko poznavanje temeljnih ekoloških pojmova
  6. Ispitati, utvrditi i prikazati učenička saznanja o potrebi odvajanja i razvrstavanja otpada u odgovarajuće spremnike te kako i koji se otpad zbrinjava u njihovim obiteljima
  7. Provjeriti, utvrditi i prikazati koliko je učenika steklo naviku štednje vode i električne struje
  8. Provjeriti, utvrditi i prikazati koliko se učenika pridržava zdravih navika boravka na svježem zraku, vožnje biciklom...
  9. Ispitati, utvrditi i prikazati učenička saznanja o potrebi zamjene plastičnih vrećica za namirnice onima od platna ili papira
  10.  Provjeriti, utvrditi i prikazati koliko učenika poznaje način rada školskih „Zelenih patrola“
  11.  Provjeriti, utvrditi i prikazati koliko učenika poznaje najvažnije ekološke nadnevke
  12.  Ispitati, utvrditi i prikazati od koga su i gdje učenici  usvojili postojeće ekološke navike

Hipoteza - Pretpostavljamo da se dio učenika naše škole pridržava temeljnih ekoloških navika, ali da još uvijek ima određeni broj učenika koji ih namjerno ili nenamjerno krše te tako svima nama uskraćuju pravo na život i rad u lijepom, urednom i zdravom radnom prostoru i okolišu.

Metode korištene u istraživanju su:

      Metoda teorijske analize

      Surwey metoda

Tehnike korištene u istraživanju su:

      Anketiranje

      Procjenjivanje

Vrijeme provođenja  istraživanja je započelo 30. travnja 2012. godine prikupljanjem i proučavanjem literature, a završilo je 18. svibnja donošenjem zaključaka proizišlih iz ovog istraživanja.

ANALIZA ODABRANIH PITANJA (anketa je u privitku)

Na izletu si. Što činiš s omotima, papirićima, vrećicama ili drugim smećem koje ti ostanu nakon jela?                                                                            

  1. Skupljam u svoju torbu i kod kuće bacim u smeće.
  2. Ostavim na travi gdje jedem .
  3. Bacim iza grma dok me nitko ne gleda.
  4. Kada dođem do potoka, bacim u vodu.

Svih 100% učenika 3. i 4. razreda je odabralo odgovor s ponuđenim pravilnim ponašanjem u prirodi. U  5. razredu se tako ponaša 77,77% učenika.


Kako se zove ponovna prerada starog papira u novi papir?


Kamo  se odlaže ili sprema smeće u tvojoj obitelji?

  1. u dvorište ili vrt
  2. u potok
  3. u kante za smeće
  4. u šumu

Svi učenici iz sva tri razreda su odgovorili  da se u njihovim obiteljima smeće odlaže u kante za smeće.  U  cijeloj općini je uveden odvoz smeća u točno određenim kantama i ta akcija je dala rezultata.


Što se sve posebno odvaja i skuplja kod tvoje kuće, odvozi se na određena mjesta, a  poslije se može ponovno preraditi ili odvesti da bi se pravilno uništilo? Možeš odabrati više odgovora.

U najviše obitelji se skupljaju plastične boce, što je potaknuto prodajom svake boce po 50 lipa, zatim je zastupljeno prikupljane starog papira, staklenih boca, baterija nešto manje, kao i limenki. Najmanje se prikupljaju plastični predmeti i plastične vrećice.


Električnu energiju štedimo ako uvijek ugasimo svjetlo kada izlazimo iz sobe ili  kuće i ako roditelji koriste štedne žarulje umjesto običnih.

Postotak točnih odgovora „ DA“ u odnosu na netočan odgovor „NE“:


Zrak će ostati čišći ako se uvijek vozimo automobilima, umjesto biciklima.

Postotak točnih odgovora „NE“:

 


Korištenje platnenih ili papirnatih vrećica, umjesto plastičnih, donosi ljepši i zdraviji okoliš.

Grafički prikaz broja učenika i postotka  točnih odgovora:


Znaš li po bojama spremnike za otpad i što se u koji od njih odlaže?

ZAKLJUČAK

Možemo zaključiti da se većina naših pretpostavki pokazala točnima, osim onih koje se odnose na nepoznavanje opasnosti od teško razgradivih materijala, naročito plastičnih vrećica te raspoznavanje spremnika za odlaganje određenih vrsta otpada.

Kada je u pitanju razvoj i usavršavanje ekološke svijesti među učenicima, neće se stati nego će se kontinuirano nastaviti raditi na edukaciji učenika. Rezultati ankete će se obraditi i analizirati te će biti objavljeni na sjednici Učiteljskog vijeća i roditeljskim sastancima i poslužit će kao podloga za daljnje djelovanja na tom području.   

Reza Benković, ravnateljica OŠ „Matija Gubec“ Cernik


Priloženi dokumenti:
Anketa_za_ucenike.pdf (130.14 KB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kristina Slišurić   datum: 10. 9. 2012.

e-Dnevnik


Škola za život


Školska prehrana

PODRUČNE ŠKOLE

Kakvo je vrijeme?

 


Korisni linkovi
Institucije
 • MZOS
 • Carnet
 • Portal Škole
 • HSIN
 • AZOO
 • NCVVO
 • Office 365

Tražilice
 • Google
 • Yahoo
 • AskForKids

Priroda

Časopisi
 • Enter
 • BUG
 • VIDI
 • Meridijani
 • PC CHIP


Anketa
Kad odrastem bit ću:









Posjetite...


webmail

portal za škole

 





preskoči na navigaciju