Kada zvono zvoni?

ČUVAJMO ŠUME

NAGRADE

Ekskurzija sedmih razreda

Dugo očekivana višednevna ekskurzija sedmaša je gotova. Pročitajte kako nam je bilo.

Dan prvi

Dana 18. 06. 2011. počela je dugo očekivana i sanjana višednevna ekskurzija na more. Krenuli smo ispred škole u sedam sati gdje su nas ispratili naši roditelji. Naše prvo odredište bile su Cerovačke špilje u Parku prirode Velebit kod Gračaca. Tamo je bilo jako hladno (8°C) u odnosu na temperaturu vani (30°C) i činjenicu da smo se do ulaza u špilju dobrano preznojili zbog kratkog planinarskog pothvata, pa smo se morali toplije obući. Postoji Gornja i Donja špilja, no mi smo posjetili samo Donju. Vidjeli smo sige (stalaktite, stalagmite i stalagnate) koji su pravili razne oblike – Kamene svatove, Djeda Mraza, morskog psa… Nakon razgledavanja špilje krenuli smo prema Biogradu na moru. Smjestili smo se u hotel, spremili u kupaće i otišli na plažu Soline. U osam sati imali smo večeru poslije koje smo otišli u grad.

Dan drugi

Slobodno prijepodne iskoristili smo za kupanje na gradskoj plaži Dražice koju smo otkrili prilikom sinoćnjeg posjeta gradu. Ta nam se plaža više sviđa jer je u blizini bazen za vaterpolo s morskom vodom. Nakon ručka imali smo popodnevni odmor i raniju večeru nakon koje smo krenuli u Nin. Kroz Nin nas je vodila gospođa Magda, lokalna vodičica. Obišli smo stari dio grada – Crkvicu Sv. Križa – najmanju katedralu na svijetu, Grgura Ninskog kojeg smo primili za palac i zaželjeli želju, Višeslavovu krstionicu… Nakon Nina uputili smo se prema Zadru gdje smo puno hodali. Obišli smo stariji dio grada (Poluotok) gdje smo vidjeli: Središnji trg – Forum, Crkvu Sv. Donata, Trg Pet bunara, crkvu Sv. Stošije, Kalelargu (Široku ulicu) i novije zadarske atrakcije – Morske orgulje i Pozdrav Suncu što nam se najviše svidjelo. Nakon slobodno provedenih sat vremena u Zadru krenuli smo prema Biogradu. Nekoliko minuta prije ponoći stigli smo pred hotel i u autobusu smo čestitali Teni rođendan.

Dan treći

Treći dan imali smo doručak u 7:30. Išli smo u Nacionalni park Krka gdje smo vidjeli sedru na rijeci Krki, slap Skradinski buk, Stare mlinice, crkvicu Sv. Nikole. Obišli smo edukativnu stazu, prelazili mostićima preko sedrenih barijera, upoznali floru i faunu rijeke Krke kao i osobitost životnih zajednica sedrenih barijera i vodenih staništa. Vidjeli smo i ostatke nekadašnje hidroelektrane Krka koja je započela s radom samo dva dana nakon Tesline hidroelektrane na slapovima Niagare. Zato je Šibenik dobio električnu energiju prije brojnih europskih gradova. Poslije obilaska Krke išli smo u Šibenik – Krešimirov grad kroz koji nas je vodila vodičica Magda. Ondje smo posjetili katedralu Sv. Jakova te kratko obišli stari dio grada. Vratili smo se u hotel na ručak i mali odmor poslije kojeg je uslijedilo kupanje. Nakon večere otišli smo u grad i tulumarili. Kasnije smo bili jako umorni pa smo brzo zaspali.

Dan četvrti

Svanuo je i četvrti dan. Poslije doručka krenuli smo na prijepodnevni razgled Paga. Vozili smo se preko Paškog mosta do grada Paga i usput vidjeli paške solane. Posjetili smo Muzej soli i tamo pogledali desetminutni film o tome kako se nekad proizvodila i brala sol. Nakon toga obišli smo stari dio grada i vidjeli samostan i crkvu sestara Benediktinki, glavni trg sa crkvom, spomenik Bartulu Kašiću, autoru prve gramatike jer je on iz Paga. Uslijedilo je slobodno vrijeme za obilazak središta grada i povratak u hotel na ručak i nakon kratkog odmora kupanje. Večera i odlazak u grad toga su nam se dana najviše svidjeli.

Dan peti

Nažalost, došao je i peti dan kada odlazimo kući. Bili smo tužni, ali poslije doručka nas je oraspoložilo kupanje. Spakirali smo se i nakon ručka krenuli put Kutereva – utočišta za mlade medvjede u Parku prirode Velebit. Nakon obilaska medvjeda krenuli smo kući. U autobusu je uslijedio kviz znanja. Slučajnim odabirom sudjelovali su naš Dario Jurković i Ivona Jurković iz 7. B. Nakon žestoke borbe pobijedio je naš Dario. Pred školu smo stigli u pola devet sati gdje su nas dočekali naši roditelji.

Turistički pratitelj koji je bio s nama zvao se Krunoslav. Bio je dobar, ali je malo previše pričao J Iako je hotel mogao biti bolji mi smo zadovoljni. Nastavnici su bili su malo prestrogi, to nam se nije svidjelo. I žao nam je što na ekskurziji nije bio cijeli razred.

Katarina i Dorotea

IZVJEŠĆE U FORMI PJESME

U Biogradu na moru moj je razred bio,
Ivan Jurković plivati je naučio.

U cerovečkim špiljama skoro smo se smrznuli,
Kosti špiljskog medvjeda smo gledali.

U Ninu ulice su uske,
cijeli razred dobio je pljuske. (ne od razrednice :))

Usred Nina Grgur Ninski stoji,
od sve muke palac ga zaboli.

Pa i Zadar ima jednu manu
orgulje mu sviraju po danu.

Rijeka Krka prirodno je čudo,
kad je vidim zaljubim se ludo.

72 glave šibensku katedralu krase,
Juraja Dalmatinca to je djelo, zna se.

Preko Paškog mosta do središta grada,
Bože dragi daj nam malo hlada.

U Kuterevu probudili smo medu,
pa je medo završio u bedu.

Vraćamo se kući, Cernik nas zove
ajmo, dragi moji, u pobjede nove.

Matija Bakunić

objavio: Kristina Slišurić   datum: 1. 7. 2011.